T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
İSTANBUL / BAĞCILAR - Bağcılar Prof. Dr. Fuat Sezgin Ortaokulu

2023 BURSLULUK SINAVI (İOKBS) BAŞVURU VE UYGULAMA KILAVUZU (BİLİNMESİ GEREKENLER)

Millî Eğitim Bakanlığınca bu yıl 3 Eylül 2023 tarihinde gerçekleştirilecek olan İlköğretim ve Ortaöğretim Kurumları Bursluluk Sınavı Başvuru ve Uygulama Kılavuzu yayımlandı.

Adaylar sınav başvurularını, 29 Mayıs-16 Haziran 2023 tarihleri arasında gerçekleştirecektir. Başvuru ve sınav süreci ile ilgili öğrenci ve velilerimiz bilmesi gerekenler aşağıda verilmiştir.

 

5, 6, 7, 8, hazırlık sınıfı, 9, 10 ve 11'inci sınıflara yönelik olarak İOKBS, 3 Eylül 2023 tarihinde Türkiye saati ile saat 10.00'da yapılacaktır.

Sınav başvurusu 29 Mayıs-16 Haziran 2023 tarihleri arasında yapılacaktır. Başvuru şartlarını taşıyan öğrencilerin başvurusu okul müdürlüğünce sistem üzerinden onaylanacaktır.

Öğrenciler "İOKBS Başvuru ve Uygulama Kılavuzu 2023" ve ilgili mevzuata, http://www.meb.gov.tr ve http://odsgm.meb.gov.tr internet adreslerinden ulaşabileceklerdir.

Öğrencilerin sınav başvurusunun yapılabilmesi için elektronik ortamdaki bilgilerinin güncel olması gerekmektedir. Bilgileri güncel olmayan öğrencilerimizin okul müdürlüğümüzü bilgilendirmeleri gerekmektedir.

Başvuru şartları:

Türkiye Cumhuriyeti veya Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti vatandaşı olmak,

Ailenin 2022 senesi yıllık gelir toplamından fert başına düşen toplam miktarın 2023 Mali Yılı için tespit edilen 46.000 TL’yi geçmemesi gerekir. Aile gelirinin tespitinde ailenin 2022 yılında elde ettiği tüm gelirleri esas alınacaktır.

Aile gelirinin tespitinde velinin ve eşi çalışıyor ise aynı zamanda eşinin, bütün yıllık gelir durumunu gösteren vergi dairesi, muhasebe birimi veya ilgili kişi, kurum ve kuruluşlardan alınacak 2022 yılına ait 12 aylık toplam gelirlerini (çalıştığı ve çalışmadığı aylar ile birlikte) gösteren belgeler esas alınacaktır.

Gelir gösteren belgelerin öğrenci velileri tarafından imzalı, kaşeli olarak müdürlüğümüze iletilmesi gerekmektedir. Gelir durumunu belgelendiremeyen velilerin öğrencilerinin başvuruları geçersiz sayılacaktır.

Gelirin 2022 yılı için 12 ayı bulmaması halinde velinin ve çalışıyorsa eşinin son aylık gelirleri esas alınacaktır.

Velinin ve eşinin bakmakla yükümlü olduğu anne ve babası ile ilgili tedavi yardımı beyannamesi, varsa bakmakla yükümlü olduğu diğer şahıslarla ilgili mahkeme kararı örneğinin müdürlüğümüze iletilmesi gerekmektedir.

Velinin ve varsa eşinin bakmakla yükümlü olduğu aile üyelerinin T.C. kimlik numaraları ile doğum tarihlerinin yazılı beyanının müdürlüğümüze iletilmesi gerekmektedir.

Başvuru işlemleri http://www.meb.gov.tr veya https://e-okul.meb.gov.tr internet adreslerinden yapılabilecektir. Sınav başvuruları 29 Mayıs-16 Haziran 2023 tarihleri arasında alınacaktır. Başvuru onay işlemleri 29 Mayıs-16 Haziran 2023 tarihleri arasında okul müdürlüğümüzden yapılacaktır. Onay  işlemi için öğrenci velisi gelir gösteren belgeleriyle birlikte okul müdürlüğümüze gelerek başvurusunu onaylatacaktır. Onay çıktısı sınav sonuna kadar öğrenci velisi tarafından saklanacaktır. Okul Müdürlüğü tarafından onaylanmayan başvurular geçersiz sayılacaktır.

Öğrencinin sınav giriş yeri, salonu, sıra numarası, alacağı sınav tedbir hizmeti gibi bilgiler sınav tarihinden en az 7 gün önce http://www.meb.gov.tr internet adresinden yayımlanacaktır. Fotoğraflı sınav giriş belgesi elektronik ortamda okul müdürlükleri tarafından alınacak, mühürlenerek onaylandıktan sonra öğrencinin sınava gireceği salon ve sırada hazır bulundurulacaktır. Öğrencilerin ayrıca sınav giriş belgesi çıkarmasına gerek yoktur.

Mücbir sebepten (nakil, zorunlu ikamet değişikliği, mevsimlik işçi, yurt dışından gelmiş olanlar, tayin nedeniyle yer değişikliği gibi) başka illerde bulunan öğrencilerin velileri öğrencinin durumunu anlatan dilekçe ve belgeler ile sınava girmek istedikleri il/ilçe millî eğitim müdürlüklerine sınav tarihinden en az 10 gün önce başvuru yapacaklardır.

Özel eğitim ihtiyacı olan öğrencilerin yetersizlik durumlarına uygun sınav tedbir hizmeti alabilmeleri ve bu öğrencilerin bilgilerinin sisteme işlenmesi amacıyla; kayıtlı olduğu okulun bulunduğu bölgede hizmet veren RAM'a müracaat etmesi zorunludur. Özel eğitim ihtiyacı olan öğrencilerin velileri, çocuklarının bu durumlarıyla ilgili işlemlerini en geç 23 Haziran 2023 tarihine kadar RAM'a yaptırmaları gerekmektedir.

Sınav, 3 Eylül 2023 tarihinde tüm sınav merkezlerinde Türkiye saati ile 10.00'da merkezî sistemle aynı anda başlatılıp tek oturum şeklinde gerçekleştirilecektir.

Sınavda 2022-2023 eğitim ve öğretim yılı birinci dönemi sonuna kadar işlenen konulardan dörder seçenekli 100 soru sorulacak, sınav süresi 120 dakika olarak uygulanacaktır.

Kimlik kontrolleri ve salonlara yerleştirmenin zamanında yapılabilmesi için öğrenciler saat 09.30'da sınava katılacakları binada hazır bulunacaktır. Öğrenciler sınava gelirken yanlarında geçerli kimlik belgesi (T.C. kimlik numaralı nüfus cüzdanı/T.C. kimlik kartı veya geçerlilik süresi devam eden pasaport, pasaportları olmayan KKTC vatandaşları için fotoğraflı ve kimlik numaralı KKTC kimlik kartı) ile koyu siyah ve yumuşak uçlu kurşun kalem, kalemtıraş ve leke bırakmayan silgi bulunduracaktır.

Geçerli kimlik belgesi yanında olmayan öğrenciler sınava alınmayacaktır.

Sınav başladıktan sonra ilk 15 dakika içinde gelen öğrenciler sınava alınacak ve bu öğrencilere ek süre verilmeyecektir. Sınav güvenliğinin sağlanması için sınavın ilk 30 dakikası tamamlanmadan sınav salonu terk edilmeyecektir. Sınav bitimine 15 dakika kala hiçbir öğrenci sınav salonundan çıkmayacaktır.

Sınav sonuçları 22 Eylül 2023 tarihinden itibaren http://www.meb.gov.tr internet adresinden ilan edilecektir.

Detaylı bilgi aşağıdaki bağlantıda verilen kılavuzda mevcuttur. Bağlantıya tıklayarak kılavuza ulaşabilirsiniz.

Tüm öğrenci ve velilerimize önemle duyurulur.

Not:

1)   1) Velilerimiz öğrenci velisinin gelirini gösteren EK-1 Beyanname Formu’nu Okul Müdürlüğümüzden temin edebilecektir.

2)   2) Gelir gösteren bütün belgelerin ilgili makamlar tarafından imzalı ve kaşeli olması gereklidir.

3)    3) Velilerin veya eşlerin çalışmadığı durumlarda ilgililere yönelik SGK Hizmet Dökümleri’nin ve Muhtarlık'tan alınacak gelirinin olmadığına yönelik belgenin Okul Müdürlüğümüze teslim edilmesi gereklidir.


12023 İOKBS Başvuru ve Uygulama Kılavuzuna Ulaşmak İçin Tıklayınız.


Örnek EK-1  Veli Gelir Beyanname Formu'na Ulaşmak İçin Tıklayınız.


ö

Ör


Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 29.05.2023 - Güncelleme: 30.05.2023 13:25 - Görüntülenme: 1605
  Beğen | 23  kişi beğendi